tisdag 18 januari 2011

Vilse i kosmetikadjungeln?

-Välkommen i gänget. Eyeliner, mascara, ögonskugga, foundation,kajal ...... experterna kan hålla på hur länge som helst.
Det lilla man visste innan blandas med nytt till en salig röra. Det enda jag kan vara säker på är om jag målat mig innan jag ska ut och segla ser jag ut som jag varit på djungelkrigsövning eller nåt. Ett par rejäla vattenstänk över ansiktet får den mest "vattenfasta" mascara att rinna över kinderna.
Tack och lov har naturen varit givmild mot mig. Är född med svarta ögonbryn och långa svarta ögonfransar. Ett arv efter min korpsvarta farmor kanske. Kusin Knota - min modellagentursägande kusin delar frikostigt ut varuprover i födelsedagspresenter och julklappar till sin "mindre vetande" syster och kvinnliga kusiner. -Trots att hon skickar med "egenhändigt författad" bruksanvisning så hör smink till festgarderoben. I alla fall de där det står Kalvin Clein, Ester Lauder och allt vad de heter på.
Är lite sunt skeptiskt mot innehållet dessutom. Finns mycket mosade skalbaggar och annat jox i smink. Djurtestat  är en hel del också. Finns en lista på "icke djurtestat smink" men den är sällan med till sminkaffären tyvärr.
En människa kan vara hur vacker som helst, "klädd och lackerad" av de allra främsta experterna utan att man upplever honom eller henne som speciellt tilldragande ändå. Varför? -Jo en sur min.
Stora festsmilet!
Lilla vardagsleendet!
Den viktigaste kosmetikan är helt enkelt "ett leende". En glad människa upplever man som positiv och glädje föder glädje. Är man omgiven av glada människor blir man glad är man omgiven av surputtar blir man sur. Så enkelt är det.
-Le och världen ler mot dig !

Smile!

1 kommentar:

  1. Stort tack för din länk till Icke testat smink!
    Ditt inlägg idag ger mig ett leende på mina läppar och som någon i SL sade en gång: "A smile generates a smile" och det är så sant så sant.

    Hoppas nu att du får en bra dag!

    :O)

    SvaraRadera