onsdag 2 maj 2012

-Välkommen till vildmarken!
Ett helt nytt ställe att grilla på!

Äntligen kan jag stå i röken och grilla över öppen eld som en hel karl!
Slippa stå inne i köket vid min dyra spis men roterande grillspett och fläkt.
-Får jag sen en bäckkyld öl att halsa blir jag "så" lycklig och kär! :)
Betydligt trevligare än New Eden framstår Yosemite Valley. Där finns just den där fina gröna naturen. Timmerhusen. Grillplatserna. Bäckarna med lax. Träden gräset. 
Trots det fina känns Yosemite Valley tillrättalagt och arrangerat. Å andra sidan gör det det i real life med.
Att det ändå är en vacker sim väl värd ett besök råder det ingen tvekan om. Det är förre SL-Hovjuveleraren Sominel Edelman som slagit sig på landskapsbygge med den äran. Simen är fin men som Sominel själv skriver i sin blogg inte riktigt färdig än. Märkte det själv att jag satt ovanpå ryggstöden och så men det är finlir så det säger han sig fixa på ett par veckor.
Yosemit Valley må vara berömt men jag föredrar nog den "riktiga" vildmarken på Kroppefjäll eller Halle och Hunneberg eller kustens kala klippor. Där man klara sig själv utan guider.
Länk till RL Yosemite Valley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar