tisdag 29 maj 2012

-Bygga själv?
-Hur svårt kan det va?

Här finns allt du behöver för att bli byggmästare!
I ett svårartat anfall av "kan själv" fick jag för mig att jag skulle bygga ett eget hus.
-Hur svårt kan det vara? -"Alla" bygger ju och har sig jämt och ständigt.
Fick syn på "Zindra Vortex adult sandbox"-Bra om den är adult då kan man kasta av sig på överkroppen om man skulle bli alldeles genomsvettig utan att någon får tokspel.
Zindra sandbox marknadsförs med att du ska få all hjälp du behöver och det finns massor av instruktionsfilmer att se.
På sant SL-manér ville inte videofilmerna starta men med "4 delar Falconersk envishet" och "6 delar sjutusandjävlarskaminsanvisadem" så satte jag igång.
Allt stort har en liten början, en liten låda känns rätt att börja med
-Hum ett hus måste börja med en fyrkant.. vips så fanns det en låda på marken. -Lite liten för ett hus men ctrl+shift så drar vi i hörnen och ser vad som händer. Lådan växte i rasande fart och var plötsligen större än mig.
-Hus har dörrar och fönster..hur gör man nu dem? -Äh drar en låda till och ser vad som händer. -Tja vad har vi för skoj i inventoryt? -"Magic window" - tjong där satt den och där var en annan skojig texture- -Drar en låda till och tjoffar dit
-En tomatskiva???
-Få se om vi har något som kan tänkas vara en plankvägg...Söderhavsö????!!!
-Hum får nog kolla de där videorna bättre i lugn och ro först..
...vill inte fråga Loffe om jag byggt nå´t fint möjligen kan jag fråga Apmel om jag skapat surrealistisk konst!
 -Tänk positivt!
-Om jag inte säger att jag försökte bygga ett hus och kliar Apmel
under hakan kanske jag kan få lite lite beröm för surrealistisk konst?

2 kommentarer: