fredag 18 maj 2012

Meditera med din avatar

Meditation på båda sidor av skärmen
Låter inte klokt 
-men det är det!
Arg, förbannad och frustrerad över orättvisa beskyllningar och människors inskränkthet och tarvlighet drog jag iväg till meditationsplatsen på simarna End of time. Satt mig i "busy mode" för att inte bli störd.
Slog mig ned på en meditationskudde. Skön stråkmusik i rätt tempo strömmade sakta ur högtalarna. Armarna rörde sig på sant TM-mönster.
På andra sidan skärmen fokuserade jag på min andning samtidigt som jag följde armbandet på Vanadis högra hand med blicken.
Sakta men säkert sjönk jag ner i ett mer och mer avslappat tillstånd. Andningen blev djupare och djupare. Kroppen blev mer och mer avslappad. Tankarna rensades från strunt. Det som förut varit irriterande ser jag nu ner på med ett milt överseende leende.
Enligt de flesta som mediterar iakttagelser och numera bevisat av vetenskapen händer något i pannloberna när man mediterar.
Man känner en tyngd och ett pirrande.
Det upplevde jag precis som om man gör meditationsövningar enbart i verkliga livet.
Efter bara en knapp halvtimme i Nirvana är jag redo att möta världen ännu starkare än förut.
-Up up and away! som Stålflickan brukar säga.
Vem kan må dåligt i en så här vacker miljö?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar