tisdag 8 maj 2012

Kynlif gör det Philip borde
gjort för tio år sedan

Så ser den ut Ruths Bok
2002 flyttade Steller Sunshine in som första avatar i Second Life så nu behövde inte Philip Linden känna sig så ensam längre. Second Lifes Ask och Embla.
Second Life växte, många loggade in en gång för att se vad detta var för något. Inte fullt lika många loggade in en gång till. Så har det fortsatt många startar men allt för många stupar i starten
Informationen om hur man gör med kläder, vart man tar vägen var och är medioker. Man får lita till hyggliga vänner i Second Life. Det är tur det finns så många hyggliga vänner att få i Second life. Men vad gör man innan man träffat dem?
Där kommer Kynlif och Ruths bok in. En enkel steg-för-steg manual.
-Hur kom du på idén till Ruths bok Kynlif?
-Jag var i Soho-Regents Park och fick syn på en så hjälplös liten Ruth så det väckte alla moderskänslorna i mig. Jag måste bara hjälpa henne!
-Hur gick det då?
-En timme sedan höll vi fortfarande på och trasslade och hon fattade ingenting. Hon blev bara mer och mer stressad under tiden vi höll på.
Är det havsmiljön i Långedrag som inspirerat Kynlif?
-Var det då du bestämde dig för att göra en manual.
-Tanken slog väl rot i mig då men det var först ett par dagar senare som jag bestämde mig; -kan du göra en handbok för luftkonditioneringen till en lastbil så kan du väl enkelt sno ihop en manual för Second Life.
-Är den färdig nu, Ruths bok?
-Nej, klar blir den kanske aldrig, vi kan väl kalla den Beta-version. Nu vill jag ha respons och se om jag behöver lägga till något eller ta bort något. Har planer på att bygga ut den med lite roliga ställen att gå till. -Vi får se, en engelsk översättning kanske kan vara aktuellt.
Ett bra initiativ måste man säga Kynlif har tagit. Länken till Ruts bok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar