onsdag 12 oktober 2011

"Fullmåne, fullmåne, fullmånens kraft Freja är här, Freja är här"

Gudinna vi dansar en dans för dig medan elden brinner i natten
Vi dansar och sjunger att månen är full och den speglas i svartaste vatten.
I natt är det fullmåne och inte bara det det är sista fullmånen före Halloween.
Krafter vi bara kan ana släpps lös en sån här natt. Goda krafter och onda krafter. Dessa krafter måste vi häxor balansera.
Bäst att börja med en skyddsritual:
  • Jag står upp, blundar och känner hur mina rötter tränger ner i marken och drar upp jordenergi.
  • Jag låter energin strömma upp genom hela kroppen.
  • När hela jag är fylld av energi låter jag kraften bli till en energiboll över mitt huvud.
  • Med mina bara händer drar jag ut energibollen så den omfamnar hela mig ända ner till marken.
  • Jag blundar och känner denna skyddande energikupol runt mig. Min andning blir lugnare och djupare.
  • Nu kan jag öppna ögonen och vara säker på att de onda krafterna håller sig borta.
Därefter tar vi och läser en besvärjelse som driver bort det onda ur vår värld:
Orädd möter jag skuggorna och skuggornas rop, jag känner inte bekymmer och oråd, förlust eller rädsla. Ingen skugga faller över ditt hjärta Vi står vinnande tillsammans. Alla våra gemensamma besvärjelser som spindel väver det starkaste nät till vårt beskydd.
I Visshet om att varje slut är en början på nåt nytt. 
Vi ber gudinnan om rikedom, hälsa, glädje och frihet.
Om detta kära Gudinna är din vilja så låt det ske.
Ars Og Fridar
Fotnot: I Second Life finns 384 platser taggade Halloween så ni får välja själva i destinationsguiden, ska ni till alla så har ni att göra

1 kommentar: