onsdag 28 mars 2012

-Var hittar jag Sverige?

-Vad gör jag nu då? -Sök efter Swedish People eller liknande grupp.
Den frågan fick jag av en newbie häromdagen. Det är en väldigt bra fråga. Jag minns själv den oerhörda vilsenhet jag kände i min Second Life start.
Nyckeln till mitt Second Life var en erfaren avatar som gav mig en del av sitt "överskott" och flera bra landmärken och en invitation till Swedish people. Tack vare den hjälpen i starten kom jag vidare och har nu varit två år i SL. Annars hade de inte blivit två veckor.
Som tack för den hjälpen ska jag berätta hur man kan gå från en ensam och ful grim ælling till en vacker svan med ett blomstrande socialt SL-liv.

Den fula ankungen..
..förvandlas till en skön svan.
-Först måste du "fixa till dig". Alla har sett ut som en Ruth eller Ruthger och det är ingen uppbygglig syn. Dessutom ser alla att du är en newbie. Det finns massor av hjälp att få. Gratis.
Vero Modero och Gizza ger bort hela outfits av oerhört hög kvalitet med skin, shape, hair och kläder om man går med i deras grupp och aktiverar grupptaggen. Du kan få alla på en gång och plötsligt har du 18 outfits.
Nu tar du och klär på dig det skin, hair, walk, eyes osv som du vill ha på alla outfits och sparar en outfit "naken bas". Sen är det dags att klä på sig de olika kläderna från outfiten "naken bas". Spara som nya outfits.
Mitt Newbiecard
Regents park
Men det mesta du får är i paket "boxed" och måste öppnas innan du kan ta på dig något. Det finns olika ställen att göra det på. Ett bra finns i Soho-Regents park där finns också en bra freebieshop med mycket roliga tillbehör. Kaufhaus Nullinger i München har mycket roligt också.
Kom nu ihåg att man kan med fördel kombinera delar från olika outfits till en ny. Ska du ha hatt så får du klicka "add" istället för "wear" annars blir du flintis. "Add" är väldigt användbart om du vill ta på t.ex en jacka.
Mardi Gras hos Muddys
Man måste ha kul också. Det finns massor av ställen där svenskar träffas och dansar. Avalon club Ix Eurovisionsklubb, Gennis Musik bar, Kickis brygga, Fia´s altan, Yadkin -kolla Yadkin post, bara för att nämna några. De här är på samma ställe jämt och berättar i gruppchatten när det är dags. På Gennis förekommer spontandans vid olika tider på dygnet. Kolla på kartan om det finns folk där -gröna prickar.
Andra klubbar t.ex Gittrikas MB, Vampis OD och Frides skickar ut inbjudningar i chatten. Dessa klubbar varierar lite var de håller till så LM är meningslösa.
Morgonfikat är just nu hos Tie på Tie´s fik.
-Är det något du undrar "så ring mäj sen" eller fråga i gruppchatten. De flesta av oss hjälper gärna till och har säkerligen haft även dina problem och klurat ur en lösning.
-Välkommen till ett givande Second Life!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar