tisdag 20 mars 2012

-Hej, det är syrran! -Jag har något att berätta!

Så lika vi är, Fridh är lik mamma och jag är lik pappa.
Fick ett SMS från lillasyster Fridh i Paris igår kväll; -Starta Skype!
Ja, ja gick och startade Skype Fridhs mage dök upp i bild i profil.
-Ser du något?
-Nja, du ser lite trind ut - har du slöat till med motionen i vinter?
-Dummer du ska bli moster i oktober!
-Va? -Öh så roligt! sa jag samtidigt som jag tänkte: -Det var ju skit att lillasyrran skulle hinna först. Hon är 18 månader yngre än mig och 5 månader yngre än Vanadis.
-Ska bli roligt att se dig tjock som en gris, äntligen medan jag är smalast.
Fridh har alltid varit lång och pinnesmal medan jag har varit kortare och kurvig.
-Du blir väl på tjocken du med för eller senare.
-Ska det bli en liten fransos eller fransyska till nu då .
-Nej så tusan heller, svenska BB är mycket bättre och föräldraledigheten skit i Frankrike. Vi flyttar hit, jag ska sköta en filialverksamhet här. Vi kommer upp i påsk då ska vi passa på och se på ett par hus. "Petit Vieux" kan sköta sitt jobb var som helst bara han har en dator och en uppkoppling.
-Petit vadå?
-Haha "lilla gubben" på franska. 
-Nu måste jag iväg, Sjöfn vi har en modevisning ikväll hälsa Pip-Larson.
-Ta vara på er bå....alla :) 
Lätt omtumlad med snurrande tankar berättade jag vad Fridh sagt för Pip-Larsson. 
-Så roligt jag tror Fridh blir en utmärkt mamma..ja och du med när den dagen kommer.
-Känn ingen press Sjöfn, tänkte. Men gå omkring och vara tjock som en gris hela sommaren? Inte kunna segla eller nåt annat kul. -Nej det känns som "dålig timing". Vi kan inte knö in fler födelsdagar i oktober-november vi åker ju tårtambulans redan halva oktober och halva november.
-Ringde Vanadis och berättade ...så nu är vi två som går runt och "känner ingen press" :)
Sjöfn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar