måndag 19 mars 2012

-Lev ut. lev ut. bli ett med dina infall!

Apan är en bra och tålmodig publik, apan till vänster till höger är jag.
Nu toppar jag
PG:s bästa !
När jag såg bilden av PG sitta och spela dragspel på dass fick jag en oemotståndlig lust att försöka göra något "värre" och toppa det.
Efteråt har jag fått höra att det inte var meningen att hon skulle sitta naken på dass och spela dragspel utan det var Second Life som spelade henne ett spratt. Men jag sitter fullt medvetet naken på dass och spelar dragspel. Toppat med att ha min söta lilla apa på axeln. Slå det om ni kan.
Lever vi i harmoni med våra önskningar blir vi lyckliga.
Många av oss, kvinnor särskilt utsatta som vanligt, gör vårt yttersta för att "allt ska bli bra" och glömmer bort oss själva.
Eller så säger vi, tyst så knapp vi själva hör oss; -Det där skulle jag vilja prova..... men det kan jag nog inte...det är inget för mig....de andra är så duktiga.. 
Och där går vi otillfredställda, ångrar oss, blir nerstämda och olyckliga.
-Gör det innan du börjar tänka om du kan eller inte!
-Alla de som du ser göra det du vill har inte kunnat från början utan ramlat och klantat sig.
-Alla de som gör det du vill göra har tänkt; -Jag kan nog inte... men övervunnit sitt inre motstånd och gått till handling.
Helgen innan jag skulle köra upp för körkort var jag ute och övningskörde med mamma. Jag ojade mig lite; Hur ska det gå- kommer jag att klara körkortet? Då sa mamma;-Se dig omkring i trafiken, se vilka idioter som fått körkort utan problem. -Skulle du vara på något sätt sämre eller dummare än dem?
-Det var jag ju inte så jag fixade teori och körkort på första försöket. Hade alla rätt på teorin.
-Brukar omsätta mammas ord på mycket annat; -Kan den klara det så kan jag! Vilket brukar vara riktigt även om jag kanske får försöka ett par tre gånger.
Sjöfn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar