måndag 12 september 2011

Drottningen är död! Länge leve Drottningen!

Undersåtar - fall på knä och hylla er nya drottning!
-Död var väl att ta i i överkant. Detroniserad är väl mera riktigt. Skräcktanterna har enhälligt utnämnt mig till den nya dramadrottningen med stort drama. Får väl hoppas de inte blir allt för vindögda av att sikta åt två håll när de skjuter giftpilar.
Vad bråkar de om då? Jo Rozzanne har klippt ut 2 minuter av 2 timmars samtal i textchat och voicechat, ja voicarna har hon inte med. Så vem som svarar på textchat eller voicechat det framgår inte. Då krävs t.ex en Quicktimefilm med ljud för att ge en komplett bild.

Här är den berömda texturen öppnad i min viewer, man ser voicar överallt
Nu börjas det skvallras enligt principen, "jag vet nog vad jag vet jag!"
Några lösryckta citat:
Så mycket energier borde tas vara på ett tydligare sätt än att sitta på morgonmöten och mumla i skäggen. Det finns bara en mobbare anser jag, 
eller
-Stora frågor….heta inlägg, ord som ”skyttegravar”, skitsnackeri, ”beskjuten”!
eller
Kanske N.N besöker olika frukostmöten men på det jag var och även N.N och Vanadis bland många andra så hördes ingen förbannelse eller ilska och på direkt fråga till Vanadis så angav hon 5 namn på skurkarna på öppen chatt.
-Var utnämner jag dessa 5 till skurkar?
-Kommer mera:
-de avor som hade "No drama please" i profilen skulle man skyndsamt dra sig undan. Det var alltid dom som var dom värsta,
eller
Vanadis hävdar nu att hon svarar på en fråga  som kommit på voice, men som van skribent bör hon ha klart för sig att man riktar ett svar med namn för att undgå feltolkning.”
Finns ingen anledning att göra om man tror att misstolkarna inte är där.
En lokal chatt ska vara just det lokal. -Det är ett samtal mellan de som är just där och då. Allt som vem som helst säger kan misstolkas med lite god vilja. Eller ska jag säga med lite illvilja.
Det krävs inte mycket för att bli skurk i Second Life. 
Man behöver inte spränga eller skjuta någon. Man behöver inte ens göra något alls. Det räcker med att vara en ung snygg kaxig tjej med huvudet på skaft. Precis som jag skrev i inlägget -Se upp för Alfatiken! 11 Jan 2011 inträder Jantelagens paragraf 11 -Tror du inte att vi vet något om dig! Vilket betyder att den kaxiga ska sättas på plats med alla medel.
Nu förväntar sig skräcktanterna att jag ska sitta och darra med underläppen i ett hörn för mig själv och skämmas eller att min karriär i SL och som bloggare ska vara slut.
-Tjohej vad de misstar sig! Jag har alltid gått stärkt ur kriser. Finns ingen anledning att ändra på det.
-Jag känner igen mönstret från förra sommaren. Plötsligt var jag en demon. Bara jag visade mig så fick de spel och gapade och skrek åt mig. Allra mest skurkaktig ska jag ha varit sista veckan i juli 2010 - den veckan som jag i RL seglade en båt från Skagen till Cowes i England utan annan förbindelse med land än VHF. Man kan inte komma åt webben och Second Life från en VHF-telefon. Det stämmde inte riktigt där.
Döm om min förvåning ett tag senare, sista dansen hos Neo på New Town of Sweden, när flera stycken av "skräcktanterna" plötsligt bad om ursäkt för att de behandlat mig taskigt och skulle bli min vän!!!
Då blev jag nästan stum av förvåning. Men sunt misstänksam; -Ojdå så plötsligt det här kom och alla på en gång? Mycket underligt.
Nu vet vi svaret, de trodde väl att de kunde invagga mig i säkerhet och kanske få bättre koll på när jag var inne på SL. Det är ju viktigt att jag har varit här och inte ute på sjön när nästa kapitel i "Vanadis saga" ska skrivas.
Fotnot: Ordet "saga" är fornnordiskt och betyder berättelse - jmr Njál Saga


1 kommentar:

  1. ;Jag tycker du är snygg i din krona!


    Tyvärr är det inte mkt som förvånar mej länge

    SvaraRadera