tisdag 6 september 2011

-Tjejer ska inte idrotta i Lindens värld!

Fjällhöga nord betyder inte stora bröst!
Som ni säkert märkt har vi fått en massa nytt av de snälla "grabbarna på Linden Lab".
Male och female Steampunk avatar, male and female pirate avatar, male and female gladiator avatar, male and female explorer avatar och male and...nähe ingen female sport avatar! Och så har vi fått "dance avatar" fast bara female - inga skära trikåer till killarna!
Tjejer dansar och killar sportar!
-Men hallå eller? Käre rare söte Rodvik, vilken tid lever du i?
För mer än 10 år sedan tog jag ett EM-guld i segling, jag seglar spelar tennis gympar och cyklar!
De främsta stjärnorna i västvärlden är kvinnor.
-Gå inte teapartyrörelsens ärrenden. Vi tjejer är inte bara bäst på att föda barn vi är djäkligt bra i sport också. 

8 kommentarer:

  1. För att vara på USA´s västkust är de rätt narrow minded - ibland.

    Men de styrs av fler än dem själva. De har en stor kundkrets att ta hänsyn till en underlig sådan i mina ögon.

    Och hur tror du det känns att se både kläder och avor om man är Indier, från Brasilien, från Tyskland m fl länder?

    Detta kan diskuteras länge och mycket - om man vill. Om man bryr sig - men hur många bryr sig som du?

    Bra att du bryr dig.

    /Tina - gör det med.

    SvaraRadera
  2. Sen tycker jag om att du tar ansvar som bloggare med din förhandskoll av inlägg!

    /Tina

    SvaraRadera
  3. -Hur det känns att vara indier i SL?
    -Tja som att vara kvinna och se alla dessa fnaskfillor.

    SvaraRadera
  4. Och vad hände med tävlingsdans? Är inte det en sport?
    /Sofie Snowbear

    SvaraRadera
  5. -Brukar man inte ha en manlig partner i tävlingsdans?
    -Generellt är jag negativ till bedömningssporter, vill gärna se mätbara resultat.
    -Tävlingsdans och konståkning är inte några sporter som roar eller intresserar mig i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Hm, ja du jag har nog aldrig sett tävlingsdans där de tävlande uppträder individuellt - om man inte räknar "So you think you can dance" eller talangtävlingar för unga balettdansare. Nog vanligast att man dansar i par. Mätbarheten består nog i hur väl man utför specifika danser, finns ju en massa teknik där med, men nej det kan inte jämföras med 3-0 i målställning eller 23 minuter från start till mål.

    Det jag fäste mig vid i ditt blogginlägg om manliga sportare och kvinnliga dansare är just hur absurt Linden måste tänka. Att de valt att cementera gamla könsfördomar är jävligt tragiskt... Det krävs minst lika mycket träning och diciplin att spela fotboll som att dansa vilket hade gjort det än mer relevant att skapa en manlig och kvinnlig sportare och en manlig och kvinnlig dansare. Aja baja Linden Lab säger jag!
    /Sofie Snowbear

    SvaraRadera
  7. Jag har allt sett både hästdressyr tävlingsdans och konståkning men jag har fått betalt att göra det som reporter annars hade jag inte gjort det. Därför att för en som inte sysslat med de sporterna är det en omöjlighet att gissa vem som blir bäst. Man kan skilja på en brun häst och en svart häst och se om nån drattar på ändan i de andra sporterna. Så små är skillnaderna för ett otränat öga.
    För mig var inte det det viktiga utan att just cementerandet av könsrollerna, naturligtvis finns det en cheerleader-sim här också. Vilken jag kommer att slakta i ett inlägg längre fram. Den enda "riktiga sport" i SL där kvinnor och män kan tävla på lika villkor i SL är segling. Där kvinnorna ligger i topp bla för att de inte förlorar på mindre vikt än männen utan tävlar helt jämlikt. Smartast vinner.

    SvaraRadera
  8. Yay för segling!
    /Sofie Snowbear

    SvaraRadera