onsdag 7 september 2011

Bryggsnack - Idag med Kynlif

Bryggsnack, samtal rakt upp och ner utan krusiduller.
Det mysiga med segling är inte bara att få "åka båt på havet" utan allt runt omkring. Förberedelserna tillsammans med likasinnade och snacket efteråt på bryggan är lika givande. Man träffar en massa trevliga och intressanta människor. Jag ska försöka presentera en del av dem under rubriken Bryggsnack.
Först ut är Kynlif Leikfang bara en dryg vecka gammal i Second Life.
-Hej Kynlif och välkommen till vår del av Second Life?
-Tack.
-Hur kom du i kontakt med Second Life och vad fick dig att hoppa i SL-båten?
-Jag har läst och hört talas om Second Life i lite olika sammanhang och tänkt lite "jaha - så fint-men vad kan det ge mig?". Den allmänna kunskapen om SL är lite begränsad, de flesta vet om att Carl Bildt invigde svenska ambassaden i SL men inte mycket mer. I somras träffade jag av en slump min gamla skolkamrat sen gymnasiet i Kungälv Sjöfn, ja ni är väl släkt på nå´t sätt?
-Ja vi är kusiner.
Kynlif
-I alla fall jag sprang på Sjöfn under seglarveckan i Marstrand på en pub och vi började prata om allt. Vi hade inte setts sen skoltiden. Efter lite mer rödvin började hon berätta om allt kul och alla trevliga människor hon träffat i SL. Jag blev nyfiken och tittade in, Sjöfn och du och din blogg hjälpte mig igång.
-Vad har du gjort just idag i Second Life?
-Jag tittade in på Kickis bryggkaffe en stund, tyvärr funkade inte voiceservern idag som den brukar så jag for jag iväg och shoppade. München, Amsterdam och på ett riktigt fancy place och på Tradewind Yacht club och fick en båt och en våtdräkt.
-Jaha- vad för båt fick du tag i? -Beckys BBK - har testseglat lite och den verkar bra.
-Det är en trevlig båt det tycker jag med.
-Vem är du själv i Första livet?
-Jag är född i Keflavik Island 21-03 1980, flyttade till Kungälv Sverige 03-11-1980, åtta månader ung.
Gift med John 21-06-2000, barn Eirikur född 24-12-2000, Lif född 18-06 2002
samma år flyttade vi till villan i Långedrag där jag bor kvar, Sunna född 2004/03/06. Skild januari 2007. Delad vårdnad av barn, med mig 14 dagar och i John 14 dagar
Tröttnade på män, började vänstra med en grannfru och har varit helt lesbisk sedan dess.

-Bara så där bli lesbisk över en natt?
-Nej jag har nog känt dragning till kvinnor ända sen tonåren men det var så naturligt att man skulle ha en karl så det tog ett tag för mig att fatta att jag var lesbisk. När jag tänker på det efteråt... så tyckte jag om att få fläta håret och smörja in sololja på mina tjejkamrater och de på mig.. så jag är nog inte alldeles ensam om att ha varit "omedvetet lesbisk eller bisexuell".
-Måste varit frustrerande innan du kom på vad det var?
-Klart stressande, när John och jag hade sex flög tankarna iväg till lakanstvätt och så och jag kom på mig själv att spana i urringningen på andra tjejer och kolla in dem på badstranden.
-Hur reagerade barnen på att mamma ville skiljas för att hon träffat en annan kvinna? 
-Cool morsan sa Eirikur, Lif frågade en massa i början men numera vill hon gärna krama och pussa sina tjejkompisar. Sunna var ju så liten så hon har inte reagerat alls men det kanske kommer. Vi har inget homofobiskt i bagaget hemifrån har aldrig hört någon i släkten eller vänkretsen som sagt något negativt. De har nog tyckt att det varit var och ens ensak vem de hoppar i säng med.
-Vad förväntar du dig av ditt SL-liv?
-Att ha kul, träffa folk, må gott. -Att må gott är min ambition nu för tiden. Det passar så bra att ha SL- de veckorna ungarna är hos John.
-Ser att du har våtdräkten på, seglar du i första livet också?
-Jadå, jag gjorde det i alla fall till barnen kom. -Jag har seglat jolle i samma startfält som både du och Sjöfn flera gånger, men ni var ju så mycket bättre så jag känner lättast igen er bakifrån haha.
-Okey, det får jag ta som beröm antar jag. Välkommen till vårt scandinaviska Second Life då Kynlif.
Tack! -Du när jag ändå har sjösatt båten ska vi ta en tur? 
-Svårt att motstå.
Lite ovant att bara "åka med" för mig alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar