lördag 4 december 2010

Solsken förlänger livet!

Jag som levt mitt liv i solen med så lite kläder som möjligt
Kvinnor som solar mycket lever längre. Nu hopar sig bevisen för att nyttan med att sola är större än nackdelarna. Solande kvinnor skyddas bland annat mot blodpropp, livmodercancer och diabetes uppger GP -läs mer.


Ända sedan den rödhårige och pigmentbefriade kändisen Tage Danielsson dog i malignt melanom
har våra vanligaste och mest högljudda "katastrofneurotiker" skrikit för full hals; -Sola inte det är livsfarligt! -Ska du nödvändigt sola så smörj dig med minst solskyddsfaktor 300!
Samtidigt som man ropat -Ät inte det! Ät inte det! Och framförallt inte det! Drick inte det där! -Det är livsfarligt! -Och du - ha framför allt inte roligt!
Lika rutinmässigt som katastrofneurotikerna skrikit sig hesa har forskarna lagt fram bevis på motsatsen; Rödvin i måttliga mängder är bra för hjärtat särskilt för kvinnor, Ett skratt förlänger livet - positiva människor lever längre och nu då solens verkningar, D-vitaminet skyddar oss mot flera av våra vanligaste dödliga sjukdomar. Att det skydda mot benskörhet visste vi förut.
-Vanligt vatten är dödligt om man dricker för mycket ungefär 500 liter om dagen om jag inte minns fel.
-Livet själv är livsfarligt! -Ingen har överlevt hittills men de som har haft roligt har i alla fall kunnat skriva läsvärda memoarer.

2 kommentarer:

  1. ja det ser man ju i Östersund hur det går när man dricker vatten. Nä jag håller mig till Thé, rödvin, och glögg såhär års ;)

    SvaraRadera
  2. Så här års? Jag säger som den gamla ölreklamen: När smakar det godast? - Varje gång!

    SvaraRadera