tisdag 21 december 2010

Bare möl å ät!

Julbord av svensk ostkustmodell
Unna dig att verkligen smaka på all den goda julmaten. Vad du äter under några juldagar betyder inte ett skit för vikten. Det är vad du äter de andra 360 dagarna som har betydelse.
Blir alltid så trött när jag möter mina knäppa fastrar, som hämtade ur en P.G.Wodhouse-bok, vid olika julbord. Den ena är bred som en lagårdsdörr, både jag och morsan kan stå i bredd bakom henne och inte synas.
-Oh bara tre köttbullar måste tänka på min figur. ojar hon sig. -Så dags på det nu  tänker vi andra. Den andra fastern är hennes raka motsats. Hon är så mager så att fotomodellande "kusin knota" -Frid ser fet ut bredvid henne. -Åh jag måste tänka på mitt kolesterol stönar hon. -Finns ingen plats för kolesterol på henne över huvud taget.
Jag tycker allt sånt i juletid bara är fånigt, det är resten av året som räknas. En macka extra om dagen blir fyra kilo mer i vikt på ett år. En macka mindre per dag ger fyra kilo viktminskning. Vad man äter på 3-4 dagar extra har ingen betydelse.
Unna dig att må gött! Det är bara jul en gång per år.

Fotnot; 1 macka med pålägg motsvarar 400kcal som förbränns på 20 min promenad

3 kommentarer:

  1. Ta inte så lätt på det där du! Har du inte hört talesättet; 10 sekunder i munnen, 10 år på låren? ;)

    SvaraRadera
  2. FYI: Dalahästen går inte att äta! Den är inga kalorier i - men den går att få om man kontaktar mig.

    Och är en äkta 3D skapelse. Ingen platt fotoprim.

    Go Jul och God mat på dig Vanadis! Jag skall unna mig en klar en det med vilket är ännu mer kalorier! Men så är det bara en gång per år!

    /Tina

    SvaraRadera
  3. Du har Kranfel-det är årsdosen som räknas.
    Jag ska äta av allt i jul men sen blir det som vanligt. -D.v.s jag lagar all mat själv..blir man inte så fet på. :)

    SvaraRadera