onsdag 29 december 2010

-Ordning på torpet ska det va! -Men hur?

-Inventory - sorgebarn, dåligt samvete, kärt barn har många namn
Mitt, vårt? största sorgebarn är inventory. Där finns mycket som Linden Lab kunde göra bättre.
-I objekt har jag en massa oöppnade lådor men de finns öppnade längre ner. Inte bara en utan kanske både två och tre gånger.
-Varför försvinner inte de uppackade lådorna av sig själv? -Dumt jag riktigt korkat.
När jag seglat och "tar upp båten ur sjön" hamnar den i "Lost and found" så jag har 43 "BBK Beckys sailboat". Behöver bara en enda. Måste jag kasta manuellt hela tiden.
Ett tomt "lost and found" och en tom "trash" ger en mycket snabbare "download clothing". Har lagt märke till att det går i bokstavordning. "Badrock" kommer på plats mycket fortare än "Vinterkappa". Ska göra en "outfit - a-jeans och t-shirt".
Det finns hur många scriptgenier som helst kunde ingen förbarma sig över oss med "kreativ sorteringsordning" och fixa ett script som rensar bort dubbletter och ett som städar bort öppnade paket?
Snälla, söta, rara, goa, starka....

1 kommentar:

  1. Invent is da bitch ja. Men jag spar medvetet dubletter ibland. För saker försvinner ibland...då är det bra med en kopia av saker man använder mkt. Man får en rutin tillslut på o slänga saker man inte ska spara direkt, gör man inte det är man körd. Inventet tar över mwahahah ;)

    SvaraRadera