tisdag 7 december 2010

Flickor behöver också hjältinnor.


Susie kunde varit varit "min syster". Visst hon är en envis skotska och jag en envis västgötska. Hon är racerförare och jag är reporter, hon kör en Mercedes Benz SLS AMG GT3 och jag kör den betydligt mer civiliserade Mercedes Benz C-klass 200 kompressor T, hon har en storebror och jag en lillebror.
-Vi tänker VÄLDIGT lika. -Inget är omöjligt bara man bestämmer sig för att göra det! -Ge aldrig upp! -Gå Din väg, vad än "alla" andra säger.
Fakta; Susie Stoddart är från Scotland och är en av två kvinnliga förare i DTM, Deutsche Touring Meistershaft. Den andra är engelskan Katherine Legge.


2 kommentarer:

  1. Alla behöver hjältar, olika hjältar beroende på ålder och vad man gör mm...

    Hjältar är bra. Olika hjältar. IRL hjältar, sagofigurer.... comics, film...

    Man behöver även ickehjältar - men de skall man noga undersöka varför man inte tycker om. Vad gör de för att inte bli omtyckta av dig själv? Vad gör de för att inte passa i en grupp t ex.

    /Tina (PG) - http://tinasuniversum.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. -Omedvetet föregår du nästan morgondagens inlägg.

    SvaraRadera