tisdag 2 november 2010

Viewer 2,3 - första intrycket.

Ser ut som vanligt men är den det?
Har laddat hem Second Life Viewer 2,3. Först gjorde jag som de flesta, bara drog in i programmappen och startade. Redan här märkte jag en förändring. Jag gick bättre och det gick mycket fortare för simarna att ladda trots att jag testade på erkänt laggiga ställen som Hyde Park med mycket folk och Solace Beach. Riktigt nöjd var jag inte så jag stängde av och startade Onyx och körde cacherensning på djupet och skivkontroll som jag beskrev i "Så får du fart på Macen och Second Life"
Fanns en del att rätta till..
-Nu då, jo Onyx hittade en hel del som segar ner Second Life och Macen. Nu blev det en helt annan sprutt.
Vad mer känns nytt?
En massa hjälpbubblor ploppar upp i tid och otid, ska försöka hitta hur man stänger av dem.
Men slutbetyget måste bli mycket bättre men inte bra.
Den inbyggda sökfunktionen och webbrowsern har gått från 88% oanvänbar till seg.
Saknar fortfarande en funktion där man kan sitta med en riktig browser och skicka länkar till mig i SL och tvärtom.
Håller Linden Lab den här förbättringstakten så kan Viewer 2,6 eller 2,7 bli riktigt hyfsad.
PS Ger inga tips angående PC - för jag kan inte prova dem själv först. DS

10 kommentarer:

  1. Jag har Viewer2 vågar man ladda ner den senaste?

    SvaraRadera
  2. Inga problem, det kan du lugnt göra. Det var mycket mera strul med 2,0 än med 2,3.
    Att tömma cachen efter varje uppdatering behöver man göra på tex webläsare också.

    SvaraRadera
  3. OCh hur är byggandet ..det är det enda med V2 jag är RIKTIGT bekymrad över ..:(

    SvaraRadera
  4. Varför skulle byggandet påverkas till det sämre? Har bara fixat några tshirts och det är hur lätt som helst.
    Använde av misstag Snowglobe en stund nu på morgonen innan det kraschade startade sen Viewer 2,3 och då känns Snowglobe riktigt seg och mossig. -Morgondiseffekten över hav är enastående bra. -Segla funkade finfint.

    SvaraRadera
  5. hehe göra dem ja ok.. men testa att stoppa in valda delar av en outfit i en prim/vendor..det är nästan omöjligt i gamla v2 antagligen lika knäppt i nya:(

    SvaraRadera
  6. 2,3?
    Jag hittar bara Viewer 2.2.0

    Blir lite krångligt ibland när man är noob på datorer:)

    SvaraRadera
  7. 2,3 finns här (Mac, Pc och Linux)
    http://blogs.secondlife.com/community/technology/blog/2010/10/27/viewer-23-beta-available-today-with-display-names-and-more
    -Gjorde en tshirt i GIMP från template, laddade upp och tog på mig -enklare kunde det inte bli.

    SvaraRadera
  8. Det finns inget som hindrar att du bygger i tex "Emerald" eller "viewer 1,2,3" och lever SL i viewer 2,3. Det går att ha båda på hårddisken.
    Det är bara 2,0 och 2,2 som ändras till 2,3.

    SvaraRadera
  9. Em är väl förbjuden ?Jag bygger i 1.23, men det fungerar dåligt, då v2 inte verkar veta vad jag har haft på mej i 1.23.
    Jag har inga problem med att ladda upp mina kläder fr photoshop till v2, jag har problem I V2,dvs att namna,ge properties,göra en vettig folder helt enkelt,som jag sen kan dra in i content i en prim som sen blir den vendor jag säljer i.Det går inte göra outfits och utesluta items, som det gör i 1.23.
    Det går,fortfarande med knep, men det tar dubbelt så lång tid som förr:( Close all folders samt uppload sittter på ett helt ologiskt ställe med mera.

    SvaraRadera