måndag 22 november 2010

Varför är alla snygga kläder så dyra?

Jazmyn Diesel på Carnaby Street har mycket snyggt.
Vet vad jag vill ha och framförallt vad jag inte vill ha när jag shoppar. Många uppfattar mig nog som ganska hopplös att shoppa tillsammans med. Jag kastar en blick över sortimentet och går självsäkert rakt på det rätta plagget, provar, betalar och går ut.
Kan aldrig gå runt i timmar i en affär och plocka med plagg efter plagg, inget köpa och så likadant i nästa affär och nästa och nästa för att sen börja om igen. För att komma hem med något jag egentligen inte behöver eller vill ha. Skulle ni mot förmodan möta mig på Ullared så väck mig försiktigt och led mig ut- Då går jag i sömnen nämligen.
Mitt problem är snarare motsatt att hittar jag något som bara skriker "Mig ska du ha Vanadis!" då är oftast prislappen större än släpet på en kunglig brudklänning! Det har i alla fall lärt mig kombinera, t.ex tre toppar, tre kjolar och tre par långbyxor ger tolv kombinationsmöjligheter. -Praktisk kunskap om man reser mycket och inte är tyngdlyftare.
"Så roligt" på Regent Street, Mayfait
En annan Londonbutik med kläder med stil är svenska "Så roligt" på Regent Street. Tyvärr är det Londonpriser men man kan ju bli inspirerad för att sedan gå till Freebiegatan "Burlington Arcade" och just det kombinera ihop liknande.
Slurlar:
Carnaby Street
Så roligt Regent Street
Burlington Arcade
-Kolla runt i London ofta, det kommer nya butiker hela tiden. Mycket är på gång och mycket har jag berättat om tidigare.

...man lär ju kunna skilja sig rikt från sådana...en del har gjort det till affärsidé...humm.. -Big smile

4 kommentarer:

  1. Jag shoppar nog som du. Men ett undantag. Jag lägger gärna pengar på kläderna. För det är ett helsikes jobb att tillverka snygga kläder. Jag betalar gärna för det. Om man räknar om valutan till svenska pengar så är det ofta inte så farligt iaf....

    =)

    SvaraRadera
  2. Det är lite gulligt att just Burlingtopn Arcade är en freebiegata i Second Life - vilket man knappast kan kalla den för IRL!:-)

    Själv föredrar jag 49-51 Old Church St i Chelsea (IRL).... där händer det att jag skriker (tyst).. när jag hittar tre par som bara är ett måste!

    Kramix /Tina

    SvaraRadera
  3. -Betalar gärna men jag vill tjäna pengarna i SL först. -"En liten egenhet jag har".

    -Burlington Arcade är väl bland det dyraste man kan hitta i London. 49-51 Old Church St i Chelsea är inte det Manolo Blahnik?

    SvaraRadera
  4. Inte längre ang Burlington Arcade.

    49+51 helt rätt. Men numera finns hans skor world wide. Men detta är originaladressen där han öppnade sin butik under namnet Zapata. Men snabbt bytte till sitt eget namn.


    /Tina

    SvaraRadera