torsdag 18 november 2010

-Hjälp julen kommer med stormsteg!

-Nästa helg är det redan 1:a Advent!
-Hur ska jag hinna! -Klappar ska griljeras! -Skinkan ska köpas! -Anna ska lutas! -Nej visst nä, ingen som äter "Fitlusk" - då slapp jag det. -Koppar, Mässing och Silver ska städas och huset putsas, elljusstakarna tas fram och sättas i fönstren - Har jag reservlampor hemma?
Det finns en nackdel med att leva i nuet, "då var då -nu är nu- sen är sen".  Ett inte allt för avlägset "NU" kan komma rätt plötsligt. Har just ändrat iCal från "dagsvy" till "månadsvy". -Måste ha lite framförhållning nu..............
-STOPP nu Vanadis! -Andas! -Du kan det här - du har gjort det förut!
"-Andas in 5 sekunder, håll andan 3 sekunder, andas ut 8 sekunder, andas in 5 sekunder, håll andan 3 sekunder, andas ut 8 sekunder, andas in 5 sekunder, håll andan 3 sekunder, andas ut 8 sekunder. 
Så lugn och fin igen.
-Vad är det första vi måste göra?
-Köpa julklappar! -Beställa det mesta på nätet så de hinner fram i tid - varför köpte jag inte årets julklappar på annandagsrean förra året?
Nu ska vi se vad som finns, julklappar ska se svindyra ut och inget kosta...... hum..

-Ångdriven karusell till trädgården?
Ända sedan jag var på "Hollycom steam in the country" och såg en ångdriven karusell har jag känt för att ha en i trädgården.
-Knökigt, hittar alltid en massa som jag vill ha själv när jag ska köpa julklappar åt andra.... och vad ska jag ha en egen karusell till?
-Eget flygplan?
-Finns att få gratis i vårt Second Life .... samma där..... kan inte flyga själv....hum...
På´t igen - julen inträffar den 24 december i år också.... bara att börja i en ände och hålla på tills man blir klar

1 kommentar:

  1. Nästa helg kommer ”Ambassadsimmarna” - Second House of Sweden i Second Life ni vet.. att vara täckta av snö.. det är beställt!:-) Vilket är ett måste inför den stora officiella Lucian som kommer dit Söndagen den 12 December!

    Så lite stress känner även jag som ändå lyckats bestämma var Julaftonen skall firas IRL i år.

    Lutfisk är ett måste så även grönkålssoppan och skinka.

    Kramix/Tina (PG) - http://tinasuniversum.blogspot.com/

    SvaraRadera