tisdag 5 november 2013

-Meshkläder bara för Barbie?
-Naturligt formade avatarer kräver meshdeformer!

Kvinnor med former gör sig ej besvär.
Mesh bara för standard madame
Vi har alla varit där. Provat en demo av ett ursnyggt meshplagg. I bästa fall tittar tuttarna ut redan när
man provar men oftast syns det inte förrän man går, sitter eller dansar.
Ingen önskedröm att tuttarna tuttar förlåt tittar ut som en gök i ett gökur i takt med musiken.
Har man physics på sig så kan det bli nippleslip bara någon stöter till en.
Har inga problem med att visa brösten
men vill bestämma själv när det passar
Känns ju verkligen märkligt att Linden Lab först ger oss physics så vi kan få naturliga rörelser på fläsket och sen "tar ifrån" oss möjligheten att använda physics genom mesh-kläder. Har inget emot mesh till hus, inredning eller båtar. Där är det en fantastisk gåva men att göra kläder av mesh är som att gå till plåtslagaren och få en dräkt istället för skräddaren.
De "gamla" kläderna funkar ju nästan bra. De följer kroppen men sitter lite konstigt över bysten. I första livet smiter inte t.ex en tshirt åt mellan brösten utan går rakt. Sådana detaljer kan ju mesh göra bot på. Vi kan få naturliga babiesmagar med mesh.
Över huvud taget få ett bra fall på kläderna som är svårt att fixa bara med mer loose fit i inställningarna
-InWorldz har tagit mesh deformer till OpenSim. Där fungerar det riktigt bra.
Det har tydligen uppstått en prestigekamp i Second Lifes ledningsstab som gör att mesh stoppats.
Det finns tydligen stora egon (läs små gossar med sandlådebeteende) som inte vill ge sig. Istället vill man förbjuda liquid mesh som är en nödlösning för att få till någon sorts allmän användbarhet i mesh.
-Ropen skalla -mesh till alla!

1 kommentar:

  1. Det verkar vara på gång! https://modemworld.wordpress.com/2013/11/20/lab-looks-to-make-mesh-garments-fit-better-with-the-fitted-mesh-project-viewer/

    SvaraRadera