måndag 4 november 2013

-Där fick du din uppblåste djävel!

Man måste ta alla chanser att leva ut.
Så här i Halloweentider kommer det fram lite roliga saker på de mest oväntade ställen.
På fikabordet vid Tradewind stod en Voodoo-docka. Om man touchar den så sitter det en nål på stället man touchat och dockan säger "Ouch".
Då flög den onda i mig.
Precis som i livet i övrigt kan man inte älska alla. De brukar jag bara strunta i och gå rakt förbi för att ägna min energi åt de jag kan älska i olika grad.
Ett par stycken har jag som jag rent ut sagt avskyr mer än allt annat. Inte bara i SL utan även i RL.
Även om jag vet att det är förkastligt att slösa energi på sådana. Det är ju en seger för dem så är det skönt och nyttigt att avreagera sig också.
Bestämde mig för att Voodoodockan föreställde en sällsynt uppblåst kvinnohatare och posör som jag inte sympatiserar med. Tror inte ett ögonblick på att det ska fungera men skulle det funka så får mitt offer problem med uppifrån och ner. Tal och balanscentrum - han kommer att ragla och sluddra som ett fyllo, magen - han kommer att få sitta på dass från morgon till kväll, "klockspelet"-han kommer att få stånd när han inte ska men inte när han ska.
-Bye the way-nu är dockan borta för i år så jag kan inte upphäva förbannelsen förrän nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar