fredag 25 oktober 2013

-Vem skapade Gud?

En stund i en vacker kyrka ska visst ge svar på dina frågor.
-För min del väcktes bara ännu fler frågor.
Fullt logisk fråga. Jag ställde den själv till några frälsningsnasare som ringde på dörren. Johans blöja luktade inte direkt parfym så jag hade inte tid eller lust att tjafsa med dem. Min fråga fick önskad effekt. Efter ett par Öh..svammel..svammel..öh så dröp de av.
Fanns det en mamma Gud och en pappa Gud?
Jag får en vision av mamma Gud säger till pappa Gud;
-Titta så fint lille Gud leker, nu börjar han få snits på planeterna. Inte alls så knotiga och kantiga som i början. -Asteoriderna?
-Ja titta på den där blåa och gröna planeten! -Där tredje planeten från den solen!
-Nej men så vacker utbrast mamma Gud!
Dagarna gick och lille Gud lekte vidare med sina planeter. Han lekte tyst länge länge men så kom söndagen och lille Gud hade tröttnat på att leka själv och ville visa mamma och pappa.
-Titta får ni se jag har skapat människorna! ropade lille Gud.
Föräldrarna störtade fram och tittade. De såg två människor vandra runt i ett vackert landskap och äta äpplen.
Som alla unga vill de experimentera. Bara sitta och glo på två som gick runt hand i hand och log rart blev väldigt tråkigt så lille Gud uppfann synden, incest och brodermord.
-Äntligen lite fart på det här tråkiga spelet tänkte lille Gud.
Människorna fortsatte att ömsom bråka ömsom älska varandra och så har det fortsatt.
-Logisk fråga?
Självklart, det heter ju "fadern, sonen och den helige anden". Finns det en son måste det finnas en far och en mor. Far finns det - det är gud själv, son finns det - det är Jesus, antar att helige anden ska föreställa Jesus mamma så finns det en son och en far bör det också finnas en farfar och farmor och en morfar och en mormor eller hur?
Annars kvarstår frågan; Vem skapade Gud?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar