torsdag 17 oktober 2013

-Pst..vill du höra en hemlighet?
...festival..Yadkin..scen..inte varit där förut..

Oändligt försiktigt smög jag in på Grodan-hum något är olikt sig...
Eftersom Iendi alltid är så hemlighetsfull med vad för spännande som ska hända på Yadkin festivalen
så tog jag mig så diskret som möjligt till Yadkin och Reykja för att i största hemlighet spana lite.
Smög fram mot den hemliga öltunnan.
Högsta möjliga tryck. Yadkin-Standard.
För att finta bort alla eventuellt därvarande skarpögda så landade jag vid Yadkin Exhibition. Därifrån avancerade jag sakta sakta träd för träd till Grodan.
Smög in det tystaste jag kunde. Ingen där.
-Aha! -Den scenen kommer jag inte ihåg.
-Där ska det nog ske något under helgen.
Oändligt sakta och försiktigt smög jag ut från Grodan. Ner mot Ikaros öltunna. Ingen såg mig. La örat mot pipelinen och lyssnade.
Jo det brusar bra. Knackade försiktigt på tunnan. Ett dovt ljud hördes. Kollade tryckmätaren. -Pilen stod nästan inne på rött. Högsta möjliga tryck alltså på den festen. Det låter bra. Bara nu inte trycket blir för högt så vi alla dränks i öl framåt fredag.
-Plötsligt prasslade det till i buskarna!
Jag kastade mig över tpknappen och hamnade i vattnet på Apmels strand där jag försökte smälta in bland de andra FKK-arna och se ut som jag varit där hela dagen.
-Så vill ni veta mer är det bara att vänta och kolla in Yadkin-Post

1 kommentar:

  1. FFK är det kanske inte alla som vet vad det är. Wikipedia säger: Freikörperkultur (FKK) is a German movement whose name translates to Free Body Culture.

    SvaraRadera