torsdag 24 oktober 2013

-Cykelsemester i Norge
-Inte min smartaste idé - men vackert

Precis intill vattnet är Norge lika platt som Danmark
men bakom mig tornar Glittertind och hans kompisar upp sig.
En kilometer på kartan innebär 3 km upp och 3 km ner.
Har varit på cykel-semester i Danmark i första livet. Där kan man ta med cykeln på tåget som vilket bagage som helst och landet är cykelvänligt vad gäller topografin. Backar är ett näst intill okänt fenomen.
-Norge tänkte jag! -Där har jag inte cyklat omkring. Tog det osäkra för det säkra och testade i Second Norway först. Ett mycket bra beslut.
Om Norge varit lika platt som Danmark hade vi kunnat gå torrskodda från Oslo till New York.
-Hittade mycket nytt, i alla fall nytt för mig att se i Second Norway.
Så det kan jag berätta om i flera blogginlägg. Följ med så får ni se.
 Grattis Second Norway 5 år!
Second Norway fyller 5 år i helgen.
Detta firas stort med början nu på fredag 25:e och hela helgen.
Mer info finns på Mialinns blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar