måndag 21 oktober 2013

Vad är detta?
-Ska man se ut sån nu?

Men vem ser ut så? Och till vems behag?
Groteska kroppsformer som i första livet bara kan fixas med siliconinlägg
Just nu pågår Body Modification Expo fram till 3:e november.
Gick runt och kikade. Jag kanske skulle se om det finns nåt lite extra för att piffa upp mig med i höstrusket.
Men jag blev mörkräddare än mörkrädd!
Är det så vi ska se ut?
Efter det utmärglade idealet som härskat alldeles för länge, ända sedan Twiggys dagar på 60-talet, ska vi nu ha överdrivet breda höfter och päronformade bröst. Toppat med plutmun och barnsligt utseende.
Jag tycker det ser helt groteskt ut.
Precis som Twiggymodet är det lika skadligt för den med dålig självkänsla.
Än mer upprörd blir jag när jag ser de nya meshskinen med "äkta fotorealistiska blåmärken".
-Hur har de som tillverkat skinen fått tag i blåmärkena?
Kroppsformen är i alla fall normal.
Märkena efter misshandel däremot är onormalt
-Vems olycka har de utnyttjat för att tjäna pengar?
I en tid då fler och fler kvinnor blir slagna och rejält misshandlade under lång tid innan de orkar samla
ihop sin sista oförstörda självkänsla och sprungit därifrån till närmsta kvinnojour ska man då.....åh jag blir så arg att jag blir förstummad.
-Att modeskapare i första livet enbart tänker på att komma med något nytt som kan sälja bra varje år det står utom allt tvivel.
De i andra livet är nästan ännu värre.
I Second Life finns mer möjligheter att deformera och formera kroppen.
Klart att något ljushuvud skulle utnyttja det maximalt.
-För den som vill se eländet så är slurlen
The Body Modification Expo
 Behöver det påpekas att expon ligger intill "depraved nation"?
Min kropp är långt ifrån perfekt. För långa ben för kort rygg. För mycket former
Det fanns en tid i tonåren då jag var lite avundsjuk på syrrans perfekta
fotomodellkropp. Det var först när kusinerna kallade henne "Kusin Knota"
för hon var så benig som jag började tycka om min egen kropp ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar