måndag 29 augusti 2011

Trött på Tinas Universum och Vanadis ser på saken?

Ibland tröttnar jag på mina gamla vanliga tidningar och magazine och vill läsa nå´t annat.
Känns det igen? När jag är i Göteborg brukar jag gå in i Pressbyrån eller nån annan väslsorterad tidningsförsäljare och köpa på mig några engelska och amerikanska tidningar. Det lyfter min värld ett snäpp både privat och yrkesmässigt. Svenska tidningar är väl i klass och ibland mycket över med utländska magazine. -Självförtroendeboost. Efteråt brukar jag tycka våra tidningar, magazine och bloggar är bra och läsa dem med förnyat intresse och vara glad att de finns.
I Hyde Park hittade jag "officinen" för The Torch Magazine augustinummer och bloggen the Torch SL-guide.
Naturligtvis oerhört påkostad fylld med tips om det mesta allt från de som överlevt självmord, Neko och naturligtvis den eviga visan; vilken viewer som är minst dålig.

1 kommentar:

  1. Visst är det så att man kan bli väldigt nöjd och mätt efter att ha läst en tidning en tid. Ja så mätt att man känner att man bara måste få nya impulser för att inte storkna. Det kan gälla så väl språket som bloggarens val av vad som skrivs. Skribentens attityd till läsarna kan framkalla en mängd känslor; allt från en snabb mättnadskänsla till en osläcklig törst efter mer och ännu mer! För mig blir den bloggare lätt i det närmaste oemotståndlig som inte tycks behöva påtala sin egen förträfflighet i tid och otid. En läsvärd bloggare har så självklara värden så att han/hon aldrig själv behöver framhålla dem för sina läsare. Tack alla goda bloggare för er espri och förmåga att lyfta våra tröga sinnen.

    SvaraRadera