torsdag 11 augusti 2011

-Första testen av viewer 3.0! Ja! Hum! Nej!

Första intrycket! -Gott!
Laddade ner viewer 3,0, Mac-versionen, i akt och mening att "provköra den". Jag valde dels mina vanliga situationer dels de som jag vet kan vara svåra. Tömde all cache innan jag startade.
-Hur fort laddar den inventoryt? 
-Hur är det att gå i trappan på House of Sweden - kan vara rätt laggigt. Draw distance 96 meter
-Hur är den att segla med? -Draw distance ställd över 200 meter.
-Hur är den att gå med i London? Alltid mycket folk där.
-Hur funkar den på ett dansgolv? - Draw distance 64 meter men många finklädda avor.
Trappa bra!
Det första jag la märke till var att viewern inte var "fjollträskröd" eller rosa som en del säger. Blev lite oroad när jag såg Svens bilder. Utseendet är som på 2:an. BRA!
Inventoryt laddade snällt och betydligt snabbare än 2:an. BRA!
Gå nerför trappan och genom Second House of Sweden. MYCKET BRA!
Då testar vi nästa punkt "segling". Iväg till Clipper Bay ställde draw distance till 208 meter och rezzade båten. Så långt inga problem, bara lite seghet i rezzningen av båten kunde märkas. Satte mig vid rorkulten och hissade segel. Skotade hem och seglade iväg.
Hack, hack hack - bilden såg ut som en gammal film båten skuttade fram. DÅLIGT!
Segla - inte alls bra
Seglade över tre olika simar samma hackande på samtliga. Tröttnade på detta och seglade tillbaka för att lägga till och fortsätta testet i London.
Styrde mot bryggan och skrev in "lower" i chatten i förväg som jag alltid gör. Bara att klicka på retur när man vill att seglen ska ner. -Snygga tilläggningar ska det vara. Den blev allt annat än snygg. Varken båt eller segel gick att manövrera. - Testade att högerklicka i vattnet och på båten - brukar hjälpa men inte. Jag och båten for tvärs över land genom öar och ..totalkrasch! -Du är utloggad!
URUSELT OCH UNDERKÄNT.
London och dansgolvet blev av naturliga skäl inställt.

Visst det är en betaversion men det här kräver jag att den klarar. Jag överlåter viewer 3,0BETA till "sistaskriket"-nördarna och avvaktar till version 3,1,3,2 eller 3,3. Jag tror nämligen att den blir bra men har en rejäl bit dit.

1 kommentar:

  1. Jag fick rätt. Linden Lab har spottat upp sig betydligt. Redan version 3.0.0.238864 är mycket bättre än 3.0.
    Det roliga är att de glömt döpa om den till "Viewer 3,0" -Den heter fortfarande Viewer 2,0!

    SvaraRadera