fredag 27 februari 2015

Vacker yta döljer undergroundkonst

Från fyren har man en enastående utsikt
dels över ön men också över havet
Vid första påseendet är Tillicum Island ännu en av dessa nya simar som briljerar med enastående grafik och detaljrikedom.
Tinker Drew (Leyna) har designat och hennes partner Scott Yedmore betalar kalaset.
De har inte bara fått en enastående bostad, som de vänligen ber en respektera att de vill ha ifred, utan en grandios "trädgård".
Ge dig själv en nystart!
Låt ditt liv börja här! uppmanar skylten.
Tillicum är i verkligheten en vindpinad kustremsa i nordvästra USA men kunde lika gärna varit någon Frisisk ö.
Ännu en upptäckarsim. Gick runt i en halvtimme och har bara skrapat på ytan.
Lodräta strandbrinkar bryts av ljuvliga sandstränder.
Ängar och den för yttersta kustbandet typiska växtligheten. Lågt och vindpinat ytterst för att inåt ön bli något resligare.
Platser för stilla eftertanke och kontemplation har Tinker placerat ut. Många sådana.
När jag vandrade längs stranden upptäckte jag en av tidens tand svårartat nött plankdörr.
Inte riktigt min uppfattning av hur ett bergatroll ser ut.
Klickar du på mosaiken får du en slurl till en stor konstutställning
Jag följde de mörka gångarna som vindlade sig fram. Inte bara i sidled utan även upp och ner och upp igen.
Därborta ser jag ett ljus i tunneln.
En vitskimrande figur med änglavingar sitter på en pall framför en grandios keramik.
Plötslig omvärvs jag av magiska krafter.
Röda, gula, gröna, blå kraftkorn omsluter min kropp.
Förundrad men också lite ängslig för vad som ska hända nu grips jag av skönheten i skådespelet.
Tur man inte har RLV aktivt på den här viewern tänker jag.
Efter att beundrat skådespelet fortsätter jag gången fram.
En perfekt tilläggsplats för smugglare.
Vad har förts in den här vägen? -Sprit, guld, diamanter???
Plötsligt håller jag på att falla ner i ett underjordiskt vattendrag.
Eftersom jag inte har några stövlar på mig så följer jag gången som gör sällskap med vattendraget.
Vatten brukar rinna ut mot havet inifrån öar.
Efter ett par krökar och några svängar kommer jag ut i dagsljuset.
En stor öppning med en naturlig kaj vid havet.
-Aha, jag har upptäckt en smugglargrotta!
För min inre synd ser jag John Silver och grabbarna nattetid lasta av smuggelgods som de gömmer i grottans många hemliga rum.
Men det får vi utforska en annan gång
Såvida du inte hjälper till.
Här är den oerhört hemliga positionen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar