tisdag 24 februari 2015

-Betala 50 spänn!
För det här?

-Det var inte mycket till dröm det här!
-Ska det verkligen vara så?
Besökte Pandoras box of Dreams och fick huvudbry.
Som vanligt fick jag ett notecard där man bad mig att vara snäll och en invit till gruppen.
Avgift för att gå med i gruppen 50 Lindendollar.
Gick in i drömboxen enligt order.
Ser lite annorlunda ut än i min "dröm"
Kom fram till en säng. Ovanför sängen stod en röd text: -Lägg dig på sängen och börja drömresan!
Klickade en gång och stod på huvudet tvärs genom sängen bakom en kudde.
Såg rätt idiotiskt ut så jag provade igen.
Nu hamnade jag på rätt håll men med halva kroppen under sängen.
-Vad är detta? En rätt naturlig fråga.
Om jag betalat 50 spänn hade jag känt mig ordentligt lurad och sågat simen jäms med fotsulorna.
-Men!
-Stort men!
Detta är Second Life!
Under mina fem år i Second Life har jag i alla fall lärt mig en sak den hårda vägen.
Second Life gör inte alltid som jag vill eller som skaparen av en sim vill.
Det är mycket möjligt att det "händer saker" nästa gång jag tittar in. Kanske efter tisdagens omstart av alla simar.
Eller också är det helt enkelt så att det inte händer något utan att du går med i gruppen.
Drömfångare till Pandoras box

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar