Full grafik till vänster, ultra och max skuggor Mid grafik till höger. Facelight på båda men med helt olika resultat. |
Det är färger överallt och mustiga färger så ögat inte har en chans att hitta något att fästa blicken på.
Höstlandskap med alla lövens färger var speciellt populära.
Detta har man numera gått ifrån inom seriös fotografi. Man försöker istället använda så få färger som möjligt i en bild.
Väl medvetna om att olika färger ger olika starka impulser.
En röd prick i en bild drar ofelbart blicken till sig. Rätt utnyttjat kan det vara en väldig tillgång men fel använt så drar det fokus från det viktiga.
Vi kommer att få se samma utveckling på simarna i Second Life.
Från orgier i höstfärger och grafiska effekter kombinerat med dramatiska himlar kommer vi att få se mer lugna vyer om än i full grafik.
Det är inte bara till godo med ny grafik.
För att få fram dramatiska himlar sätter man ljuset på simen lite väl mörkt. Vi har väl alla sett i första livet hur dramatiskt ljuset kan bli i blå timmen.
Välkommen i det gröna Inte ens maxgrafiken kan rädda vår gamla trotjänare LL normalgrönt |
Normalgrönt är helt ute.
Den gröna gräsmatta, nåja är man snäll kan man kalla den det, som hittills varit Linden Labs standard ser mer än tafflig ut i jämförelse med dagens naturunderlag.
Inget konstigt med det. Det har hänt massor med datorer och grafikkort de senaste 12 åren.
Den togs fram och utformades som den gjorde för att undvika lag och för att lämna plats kvar till annat än gräs på simarna.
Den tjänade oss väl. Då men nu ser den bara leksaksmässig ut.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar