torsdag 5 februari 2015

-Vacker som en tavla!

 Vanadis Geographic 
Lika romantiskt som i en tavla.
Ser för mitt inre hur Carl-Henric sitter i
fören med gitarren och framför chansoner.... Tja...eller kanske inte..
Nu gällde det inte mig den här gången utan Aquarelle.
En hel sim i akvarellfärger.
Centrum av simen utgörs av en mycket romantisk sjö.
Runt den finns olika platser att sitta och se allt det vackra. Både för en eller två eller flera.
Den för Second Life nära nog obligatoriska fyren finns också på plats.
Ett galleri med bra konst som ni inte får missa.
Inte det vanliga SL-kluddet av typen "dumma gallerister som inte begriper vilket geni jag är - jag ska minsann visa er, jag ska öppna ett galleri i Second Life!"
Även om jag inte kan franska så ser jag att detta är bra utfört
Är visserligen ingen konstexpert men jag är så bevandrad i bildkonsten att jag ser om kompositionen är genomtänkt och utförandet är bra.
Simen kräver lite mer av din viewer.
För att allt ska komma till sin rätt är det ultra-grafik med fulla skuggor och environment settings som gäller. I galleriet är det inga problem men här runt sjön sjönk antalet fps rätt så rejält tyvärr.
Än en gång har Linden Lab lovat mer än de kan hålla vad gäller tekniken. Möjligen kan det bero på tiden på dagen jag var där, nätet kan varit hårt belastat.
Missa inte att tepea till giftshopen, väldigt fina kläder till både herr och dam alldeles gratis. Jag spar dem till i april när magen är lite mindre.
Hitta hit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar