fredag 20 februari 2015

Att bara vara

Man måste inte göra något jämt, man kan "göra ingenting" också
Det är skönt ibland.
Hur många gånger har vi inte fått frågan: Vad gör du nu?
Idag är det fredag. Klockan är halv sju på morgonen. Har precis kommit hem efter att ha lämnat Hnoss på dagis. Klockan 10.00 ska jag på maguppvisning. Precis det är min mage som ska mätas och lyssnas på MVC.
Inte mycket nytta jag kan göra på tiden fram till dess. Det har varit en fartig vecka så det känns skönt att lugna ner sig inför helgen.
Jag hade säkert kunnat gå runt med dammvippan, manglat lakan eller något annan få tiden att gå verksamhet.
Men jag är inte den typen.
För att helt säkert förhindra varje husligt utbrott loggade jag in på Second Life.
Satte mig i en stol och bara var.
Så om du frågar mig:
-Vad gör du nu?
Svarar jag:
-Inget, jag bara är!

1 kommentar:

  1. Varför lämnar du din son halv sju på förskolan ifall du inte har något att göra föränn klockan tio och tycker att det är svårt att fördriva tiden fram till dess? Ville han också inte bara vara tillsammans med sin mamma?

    SvaraRadera