onsdag 18 februari 2015

I Sverige får vi bara en sketen bulle...

Sjung och dansa på gatorna, drick och var glad!
Den vackraste damen med den mest lysande utstyrseln blir
Mardi Gras-drottning.
Min blygsamhet förhindrar mig att säga vem som vann i år
Vi svenskar är allt ena riktiga rötägg när det gäller att fira.
Tjejen som gav uttrycket "Hot chick" ett ansikte
New Orleans variant av Fettisdagen, vilket är precis vad Mardi Gras betyder, ger firandet en ny dimension.
Carneval, som betyder farväl till köttet, i dess rätta bemärkelse.
Parader, påkostade och magnifika utstyrslar.
Folk kastar pärlhalsband från balkongerna till de förbipasserande.
Ju fler pärlhalsband du kastar dess rikare anses du vara.
Man sjunger och dansar på
Dricker, äter och är glada.
Lång ifrån normalsvenskt firande som ofta slutar med en annan gammal svensk tradition. -Drängslagsmål!
gatorna.
Vikingarna kunde festa.
Under de stora högtiderna rådde fred och detta respekterades av alla annars åkte man ut och fick inte vara med på fler fester.
Ättlingarna har det lite svårare att hålla sams. Många fina fester och arrangemang som förstörts av bråkstakar.
Avslutade på Junkyard-Mardi Gras.
Härlig jazzmusik och mycket folk.

Bra att ha Second Life igår.
Det var en vanlig arbetsdag igår.
Klockan 8.00 skulle vi haft ett möte. För att säkert vara i tid tog jag 7.00 färjan istället för 7.15.
När jag körde till jobbet och kom förbi Järntorget en dryg kilometer från jobbet ringde mobilen, ja jag har röststyrt i bilen,
-Alla är sjuka så mötet är inställt.
-Jaha, vad ska jag göra här då?
-Pratade med bl.a Kicki, väldigt trevligt.
Efter lunch var det dags för samma sak.
Sjuka arbetskamrater.
Dagens insats av mig vad gäller jobbet är att attestera tre räkningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar