torsdag 4 december 2014

Nu kan vintern få komma
Jag är förberedd sedan länge

Barnen behöver inte skämmas
för morsan ens i Second Life
Vintern är här säger almanackan.
Väderprognosen håller inte riktigt med.
Så här års borde vi ha någon eller några plusgrader i den närmsta tiodygnsprognosen.
Det har vi inte.
Det kallaste vi ska få de närmsta tio dygnen är +5° och som högst +8° !!!
I år köpte jag i god tid lite nya vinterkläder både till mig och barnen.
För min del är det väl inga större problem. Kan jag inte använda vinterkläderna i år så får jag spara dem till nästa år.
Barnen är det värre med. De hinner ju växa ur sina kläder innan de ens får prova dem.
Får glädja oss åt vad vi sparar på värmen istället.
Miljön mår också bra av att vi behöver elda mindre.
Om vinden ligger på åt fel håll en riktigt kall vinterdag känner vi lukten av billig råolja från värmekraftverket i Stenungsund.
Tur det bara används i yttersta nödfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar