onsdag 10 december 2014

En liten annons gör stor skillnad

Mycket folk och go stämmning.
Granen följer senaste shabby chic modet.
Var annars än i USA kan man tjäna pengar på avbarrade granar?
-Var ska vi fika idag?
Frågan ställdes till mig i chatten.
-Jag vet ett lugnt litet ställe, jag tar mig dit och skickar en tp.
Vad jag inte visste då var att sedan jag var där på Pixel Bean Coffehouse förra veckan hade man fått in en liten "annons" i Editors pick.
Det ställe där jag var ensam en lång stund till det kom en till var inte tomt och öde längre.
Det kom folk hela tiden.
De kom tjatade en stund och gick för att sedan ersättas av en eller flera nya.
Ja stället är jättefint med lugn avslappnad atmosfär så jag unnar alla ett besök.
Att en så liten plutteannons
kan göra sådan skillnad!
Har länge, i flera år, funderat över hur så många fina simar i Second Life kan vara så öde.
Trots att de uppfyller alla krav någon kan ha på underhållning och saker att göra är de ändå folktomma.
Hemligheten måste ligga i marknadsföringen.
Många simägare lägger ner hur mycket tid och pengar som helst för att göra sin sim attraktiv.
Tyvärr verkar de glömma att berätta för någon om simen.
Även om man ser den på håll, kanske när man seglar förbi så vågar man inte segla fram för man nästan förutsätter att det finns en elak orb som kastar ut en efter 5 sekunder.
Ligger den på en avskiljd sim kan ju ingen ramla på den av en lycklig slump.
Vissa startar en blogg för att marknadsföra sin sim.
Förra torsdagen innan Pixel Bean kom med i Editors Pick
Jag var ensam länge innan en person till kom och vi fikade tillsammans
Det tar tid att inarbeta en blogg också. För att lyckas måste den uppdateras ofta.
Många ensimsbloggar uppdateras inte alls eller någon gång om året och det duger inte.
Grupper som virtuella världar och liknande på Facebook går nog fortare.
Att tipsa de redan etablerade bloggarna är också ett bra sätt att bli sedd.
De har ju redan etablerat sina bloggar och har förhoppningsvis många läsare.
Men du måste ha något event eller liknande som är intressant för den bloggaren.
Att bara skriva typ "hurra här finns en sim till" det funkar inte och blir inte läst som det borde heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar