måndag 18 februari 2013

-Nu är det färdigkraschat för min del!
I alla fall av den orsaken

Preferences/Sound&Media-klicka ur "Voice Chat Enabled" sen OK
Förhoppningsvis är dina kraschproblem borta eller i alla fall färre.
Har haft många underliga krascher. Mina vänner som också har haft MacOS har också haft en del märkliga krascher. Förra gången lyckades jag få tag i krashloggen för datorn och upptäckte felet.
Det är "Voice chat" som busar. Oavsett viewer. Jag kollade både den vanliga SL-viewern jag kollade Dolphin och Firestorm i kraschloggen samma reultat. "Voice chat crash".
Nu har jag stäng av "Voice chat" i preferences och har bara haft två krascher på en vecka. Den ena berodde på att simen kraschade och den andra på att Telias bredband kraschade. Inget som kan lastas varken Second Life eller min dator. Har talat med flera som stängt av "voice chat" och de har kommit till samma resultat.
Bildbeviset! -Busen är avslöjad!
Vill man chatta är det ju en struntsak att gå in i pref. och sätta på den igen och sen stänga av när man voicat färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar