måndag 25 februari 2013

Jo tack Loan - vi kan hålla skiten ifrån oss!

Morgondopp i forsande vatten ackompanjerat av vacker sång
från en amerikansk rödhake är inte fel
 Förra veckan undrade Loan i sin blogg hur vi hade det med hygienen i vårt andra liv. Jag kan bara svara alldeles utmärkt Loan.
Det finns gott om platser man kan skrubba av sig skiten i Second Life.
Ett av mina favoriter är vattenfallet på Seagull Island.

Jag började morgonen med lite yoga ovanför vattenfallet.
Ahh...underbart att duscha efter skrubbningen
När jag fått upp den härliga värmen man får av att röra på kroppen kröp jag ner i en liten bassäng mitt i vattenfallet och skrubbade kroppen. Fick tag i en härlig skrubbvante på IcaMaxi för 25 kronor. Sätter bra fart på blodcirkulationen och rensar bort alla döda hudceller.

När skrubbningen var klar duschade jag av mig i vattenfallet.
I Second Life är alltid vattnet lagom varmt och av alldeles rätt mjukhet och naturligtvis alldeles rent och nyttigt.

Nu känns det verkligen som man "gjort skäl för maten!.
Kaffe och macka och bara njuta. Njuta av blommor, av klippor, av vatten.
Njuta av att bara få vara, här och nu.
Efter denna härliga morgonritual är det härligt att ta på sig en mjuk och lagom varm morgonrock. Sätta sig på en bänk nedanför vattenfallet med en kopp kaffe och smörgås.
Bara sitta där och njuta av att vara ren med stort REN.

Som du ser Loan, kan vi med råge hålla oss rena och behagliga för vår omgivning även i Second Life.
På lördag blir det bastubad som extra påbröd, För min del i First Life men det finns många möjligeheter i SL med men det har jag redan skrivit om. :)

4 kommentarer:

  1. Helt enig med dig, naturen renar både kropp och själ!

    SvaraRadera
  2. Synd du Loan att våra nordiska vattenfall ska vara så förbankat kalla.
    Får väl testa vattenfallsdusch om jag nån gång kommer till Hawaii i real life :)

    SvaraRadera
  3. Nu till en viktigare fråga. Varför finns inte ÖIS med i din lista med rektiga fotbollslag! Märker jag en viss diskriminering här? :)

    SvaraRadera
  4. ÖIS ligger i andra divisionen. När de går upp igen så får de vara med igen :)

    SvaraRadera