tisdag 31 mars 2015

-Wow wow wow Volvo!

Oerhört mäktig känsla att styra den här 21 meter långa båten
Två av mina vänner seglar
Volvo Ocean race.
Jorden runt på 10 månader.

Eftersom de seglar på datorn men i realtid alla tio månaderna så kunde inte jag vara sämre.
I alla fall inte mycket sämre.
Tog mig till the Mesh shop i Dutch harbour och lånade en Volvo Ocean racer. I 10 minuter. Vill man segla mer för man öppna stora plånboken, hur stor plånbok man behöver vågade jag inte ens kolla.
Förstår varför man kallar såna här leksaker potensförstärkare.
Har visserligen ingen snopp som kan få stånd men
det är bara att erkänna att bröstvårtorna styvnade av kicken.
Man kan segla flera eller ensam.
Real life varianten seglas av tio besättningsmän. Det finns många tampar att dra i och många vinschar som ska vevas. Dessutom ska ju halva besättningen sova. Så mer än fem som seglar åt gången är knappast realistiskt.
Det enda tråkiga med den här båten i Second Life är att haven inte räcker till.
Den är så snabb även på lättvind att när man fått upp farten är havet slut.
Men en sån kick den stunden jag och båten flyger fram
Vill ni testa båten så finns den och många andra båtar i tio minuter så Flygfisk till Dutch Harbour
Vill ni göra som våra två gemensamma vänner, segla Volvo Ocean Race i realtid på datorn så går det att hoppa på i farten. Närmre bestämt i Itajaf i Brasilien och segla de sista sex delsträckorna så gör ni det här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar