måndag 30 mars 2015

Gör om mig det är vår!

Är det jag till höger? Om jag betalar 50 Linden på Armacci och får rätt färg
Nu slår gör-om-mig-genen till med full kraft.
Något som "drabbar" (drabba mera) oss kvinnor varje vår.
Ni som inte är kvinnor har säkert hört oss kvida om våren:
-Håret ser ut som en golvmopp!
-Fan så den här trasan chanserat!
-Men jag har ju inget att ta på mig!
Det är då som "drulle till karl" säger:
-Du har ju hela garderoben full i kläder!
Ja min karl med, det är bara praktiska skäl som hindrar en att begå lustmord.
Sjöfn? Nej, Nena
Lik som ligger och skräpar skapar sådan uppmärksamhet och jag får ta hand om allt hushållsarbete själv i fortsättningen.
Hon är drygt 20 år
äldre än mig..........
Det som ger snabbast resultat är ju att klippa sig i någon fräck frisyr. När man klippt sig måste man ju ta vägen om NK och köpa några nya kläder också.
-Så himla snygg i håret som jag blev så kan jag ju inte gå runt i det här trasorna!
Den frisyren jag har heter Nena. Är väl direkt kopierad från tyska sångerskan Nena, Gabriele Susanne Kerner, hon med de 99 luftballongerna.
Måste erkänna att jag inte bara gillar hennes låtar, att jag kan lite tyska hjälper, utan också hennes fräcka frisyrer. 


På senaste videon från 2012, kommer snart en ny, har hon en så fräck kort frisyr.
Skulle vara skönt nu i sommar och slippa den här pälsmössan.
Det växer ju trots allt ut fort som skam på mig så till hösten ser jag ut som nu igen.
Nu hör det till att vi ska vela lite innan vi beställer tid hos frissan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar