onsdag 4 mars 2015

En djävla massa vackert

Vad ska jag skriva om det här då?
Jo men detta är bra, finns en tanke bakom.
Har ägnat en del tid åt konsten i Second Life senaste tiden.
Min fysionomi tillåter för tillfället inte lianklättringar eller rymdraketsfärder.

Ju mer SL-konst jag ser ju mer imponerad blir jag av Apmel som lyckas hitta den geniala konsten bland alla änglar och blommor.
Konst som mer verkar ägnad att matcha mattor och tapeter än att engagera. Snarare tvärtom, konst som strävar efter att vara oengagerande fyller en stor del av utrymmet.
Jag söker lite mer "Oh" i
Kan säkert recenseras med termer som ljuvlig kolorit eller så
På min vägg skulle jag nog ganska snart glömma att den fanns där
SL-konsten.
Politiskt engagemang, empatiskt engagemang eller bara engagemang överhuvudtaget.
Jag besökte Avalon Town Arts Community
Ett visst hopp tändes när jag på ett tak mötte hunden Man Ray, fotograf och konstnär med många tankar bakom bilderna.
Visst fanns det bilder med engagemang men också en störtflod "bara vackert".
Har Marcel Duchan varit här?
Inspirationen kan vara från honom i alla fall
Nu vill jag inte såga
Avalon Town Arts Community jäms med knäna.
Tvärtom det finns en hel del bra konst så ett besök är värt besväret flera gånger om.
Inte bara det. Något så viktigt för oss SLare så håller simen en god teknisk standard.
Höga fps trots full grafik påslaget och inga rezproblem.
Vill man prata om saken finns det många härliga platser för det.
Konstcaféer och grönytor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar