måndag 9 mars 2015

Nu tar jag mammaledigt!

En liten förändring av solskylten
Det är knappt tio dagar till det är dags för ännu ett BB-besök.
Beräknad förlossning till den 18 mars är senaste budet.
Det blir när det blir.

Jag gjorde sista jobbet i fredags i första livet.
Magen är stor och det börjar bli trångt att köra bil och annat man behöver göra.
Nu är det hög tid att förbereda sig genom att helt enkelt ta det lugnt och samla krafter till förlossningsarbetet.
Som att springa Göteborgsvarvet eller åka Vasaloppet. Det krävs pigga krafter i massor.
Bloggen får gå lite på sparlåga också.
Så har jag tänkt i alla fall.
Men man vet aldrig hur svårartad skrivklådan blir så jag kan dyka upp utan förvarning med ett eller annat inlägg.
Kusin Sjöfn har lovat att förgylla spalterna då och då men hon har ju fullt jobb nu och inte som när jag var mammaledig förra gången, gick hemma och hade det tråkigt.
-Vi ses och hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar