måndag 25 mars 2013

Tack alla snälla vänner!

Nyfödd, nyammad och ny......... åh fy vad det luktar!
Bara att vänja sig. (RL-barn är mycket sötare än SL-barn)
Kunde aldrig drömma om att så många skulle vilja gratta mig och Lill-Pipen!
Hela tisdagen "levde det om i magen". Förvärkarna hade börjat
Jag ringde min doula och förvarnade.
Natten till onsdag var det dags att åka till BB. Var där strax efter fem på morgonen. Min doula var redan där och mötte upp vid entrén. Till skillnad mot barnmorskan som bara tittar in då och då är doulan med hela tiden. Hon var väl värd sina pengar. Man föder inte barn så ofta :)
Förlossningen blev bara så lycklig och positiv upplevelse som man knappt vågat drömma om.
Klockan 11.14 födde jag världens sötaste 53 cm 3600 gram Lill-Pip. Jag han har ett RL-namn men det får han bestämma själv om han vill berätta i SL. Vi hade både ett flick och ett pojknamn klart innan. Vi ville inte att vårt barn skulle bokföras som "GB Stoneshield" - gb för gossebarn.
Hamnade på ett rum med tre andra förstagångsmammor och lyckades naturligtvis "säga fel sak vid fel tillfälle". När de beskrev sina vedermödor om hur ont och hur enastående hemsk just deras förlossning hade varit så sa jag att "det var den mest positiva och fantastiska upplevelsen i mitt liv" blev jag nästan utfrusen.
Tack och lov hittade jag en trevlig nybliven fyrbarnsmamma i caféterian att prata lite vettigt med.
På lördag eftermiddag hade de tagit 72-timmarsprovet och jag öh vi fick åka hem.
Hoppas att jag kan komma in i Second Life snart igen, men det blir nog inte så länge Pip-Larsson har sina tio pappadagar - gäller att hålla honom väl sysselsatt. Det finns säkert inte hur många som helst att prata med på Marstrand så här års.
Nu "låter det ihärdigt" från barnsängen.... får prata mer sen.
Vad är en doula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar