torsdag 21 mars 2013

Jag har framtiden i min mage
men hur ser framtiden ut?

Ett barn i magen sätter verkligen fart på de filosofiska tankarna.
Våra barn är vår framtid. I min mage finns ett barn. Skulle det vara en flicka så finns det tre barn. Hur går det ihop?
Jo i flickfostrets äggstockar finns redan ägg till hennes barn och hennes barnbarn!
Fantastiskt och skrämmande på en gång. Jag fanns redan till i mormors kropp ungefär 60 år innan jag föddes!
Ett sånt ansvar jag har att sköta mig. Jag har tre nya generationers hälsa "på mitt ansvar".
Låt oss leka med tanken.
1983 års "smidiga"
släpbara mobiltelefon
Hur ser världen ut när jag blir mormor eller farmor om 30 år 2043.
Vi börjar med en återblick till 1983, det år jag föddes.
Mobiltelefonen hade sitt egentliga genombrott 1983.
Apple Lisa 1983
med 5,25" floppydisk
Apple höll sitt första Apple "Worldwide Developer Conference, WWDC" 1983 och presenterade Lisa med Lisa OS. Lisa kostade 9.995 dollar i 1983 års pris i svenska pengar gick den på 69.000:- vilket ska jämföras med dagens pris ca 13.000 kronor för en iMac. Som kan en hel del mer. 
Jag letar vidare efter framtiden. -Stay tuned som det heter nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar