måndag 11 mars 2013

Nu ska jag bli tjock!

Visst syns det väl? Jag har redan fått köpa större jeans.
Nu vågar jag berätta. Var på ultraljud igår och allt var bra.
Jag är med barn. I trettonde veckan vilket betyder att 21 september om barnmorskan räknat rätt så åker jag och Granne-Carl till BB.
Känns skönt att äntligen få berätta. Tycker inte om att undanhålla saker för mina vänner.
Jag säger precis som Sjöfn. Jag mår så förbannat bra och känner mig så stark som aldrig förr.
Med "tom" mage.
Därför vill jag precis som Sjöfn vara gravid i båda liven. Det är ju så häftigt att använda sina kvinnliga superkrafter !
Det är en spännande tid jag går till mötes. En helt ny fas av livet.
Lustigt hur hormonerna påverkar en. Jag som i hela mitt liv vårdat min kropp för att hålla mig i form. Plötsligt längtar jag så intensivt efter att bli jättetjock om magen och få stora mjölkstinna bröst.
-Det är väl naturen som är klokare än jag. -Så varför kämpa emot?
Som en kuriositet, om man räknar när barnet blev till så kommer man till tiden mellan jul och nyår. Passar ju bra för en tidningsmänniska som jag. -Julnumret brukar ju vara extra tjockt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar