onsdag 27 mars 2013

Inga harpaltar, kycklingar och lamm bara
Kaninchen, Hühner und Lämmer

Vad alla ungar är söta nu för tiden. Münchener Oktobermarckt
Första året i SL gick det knappt att knö sig
fram på ambassaden för alla påskharar
Varit på påskjakt. Försökt hitta påsken i Second Life. Minns mitt första år då hela ambassaden var full av påskharar och påskägg.
Så här dags har det varit magert med svensk påsk. (det här får jag väl äta upp utan vare sig salt eller peppar)
Påskfirandet jag hittat finns främst i Hyde Park i London och i München. Engelsmän och tyskar är galna i att fira.
Själv tycker jag också det är kul med att dra fram en massa pynt till jul, påsk och midsommar. Synd att det inte är lika roligt att bära tillbaka. Men i år får jag väl unna mig att vara "en klen havande kvinna" och vädja till "Hönsa-Pappos".
På tal om München kan jag inte låta bli att dra en göteborgsvits;
Beda:-Hur många bor det i Tyskland?
Ada:- Görmany

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar