torsdag 10 februari 2011

-Vill ha!! -Segla Americas Cup! Åhhh!

Hit men inte längre...denna gången...
Jag är väl att anse som knäpp antar jag. När andra dreglar av habegär efter "sketna lunsar", Gucciväskor, Diorklänningar står jag och dreglar över en båt.
Nu är det inte vilken båt som helst utan seglingens formel 1. Americas Cup racer i Second Life. Närmare bestämt ACA 33 Racer light. En enklare version av havens vinthund. De mest avancerade trimmöjligheterna har tagits bort. Den ska gå att segla med mindre besättning. Inte alltid enkelt att få ihop 6-8 kvinns eller mans till en träning.
Nu var det som med allt annat roligt i SL. -Dyrt! -1000Linden. Inte svindyrt men det tar en stund att fixa. Till dess får man bryggsegla eller knota på med min BBK - som är en förträfflig båt i sig.
Vill du veta mer läsa på ACA Racers hemsida så kan vi bilda en klubb sen; -Vi som dreglar över ACA33.

1 kommentar:

  1. jag är nog mer som du. Inte intresserad av kläder o sånt. Väskor?? vad ska man ha det till i virtual worlds?? Vi har ju invent. Skor? ofta glömmer ja o ta på dom =)

    Jag har inte ens haft ett eget hus på hela tiden jag haft min sim i inWorldz.... Vet inte vad det säger om mig??

    Lycka till med seglandet!

    SvaraRadera