söndag 27 februari 2011

Nästa kvinns till rakning!

Nu mår jag gott! -Väldigt gott.
Vintern går hårt åt huden. Händerna blir knastertorra. Ja hela huden blir torr. Skådar man sig naken i spegeln är det inte riktigt den syn man vill se.
Det är nu man ska sätta in en attack.
Först ska all onödig kroppsbehåring bort. Under armarna luktar det illa och ser för bedrövligt ut med blöta tofsar som hänger ut under armarna. De 38 stråna jag har spritt över benen har jag inget som helst behov av.
Håret i skrevet, ja där förstörde min då sexårige lillebror intresset för att ha kvar. När vi i puberteten gick runt på nakenbadet och stoltserade med våra fattiga hårstrån ställde lillebror med ett barns naivitet den frågan ingen ville ha: -De där håren mellan benen blir inte de blöta när man kissar?  Fyra kvinnliga kusiner 12-15 år såg på varandra och köpte sina första av herrar Gilettes rakblad samma vecka. Nu har jag tröttnat på att försörja dessa herrar och köpt en laser för hårborttagning. Efter 3-4 behandlingar ska allt oönskat hår vara borta för gott. Annat än rakning var tredje dag det.
Efteråt ska jag krypa ner i ett tångbad. Har köpt Alg-Börjes Tångbad. Huden blir så mjuk och man blir så avslappad så det varar i en hel vecka. Huden blir mjuk och skön, alla torrsprickor på hälarna borta.
Ett glas rödvin och en matbit efteråt är inte helt fel heller. Badrocken behåller jag på - av rent njutningsmässiga skäl.
Man ska ta hand om sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar