fredag 25 februari 2011

-Hjälp mig locka fram våren!

-Trött på vinter? -Trött på snö. kyla och jättestora vinster i elbolagens fickor och jättehål i ditt sparkonto?
-Jag tänker i alla fall dra mitt strå till stacken. Jag ska dra till trummorna hos Ikaros och med dans och besvärjelser locka fram våren.
-Är vi många kanske det funkar ännu snabbare och bättre. Eller så funkar det inte alls men då har jag i varje fall försökt.
Är det någon som vill försöka så låter besvärjelsen så här:
Hell Dig, Vanernas Dis
och alla dina diser!
Ni som äger jordens krafter!
Ni som vilar i jorden under snötäcket.
Ni som väntar i jorden på att få stiga upp.
Stig fram med er äring.
Kom alla Diser och delta i vår fest.
Kom, kom delta i vår glädje.
Kom Sol och värm vår kylslagna nord.
Kom Sol och jaga köld och alla
mörkrens krafter till
Nifvelheims utmarker.

Upprepas tre gånger gärna med trummande och dansande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar