måndag 21 februari 2011

-Så ska det se ut!

-Är med trädgård. -Stor trädgård. -Väldigt stor trädgård. Så stor att den mäts i tunnland. I verkliga livet ja.
Nu dimper årets frökataloger ner i brevlådan. Allt ser väldigt tjusigt ut.
-Så vill jag också ha det, och så, och så.
Och så blir det...inte.
Midsommarpotatisen och gräslöken förra året blev bra. Stärkt av framgången sådde jag ett litet land med Dill. Det brukar vara säkert kort växer överallt. Strödde ut en påse frö efter alla konstens regler. Vattnade och gödslade. Inget kom upp! Inte ett enda frö grodde.
-Så nu läser jag kataloger från pärm till pärm för att se vad som jag kan misslyckas med i år.
- Har en guldmedalj i segling men i "housekeeping" lär jag aldrig få någon. Hum de där buskarna kanske..kan bli bra...där....och de där....

1 kommentar: