onsdag 12 september 2012

TEST: SL-viewer Beta

Ser ut som vanligt. Nästan. Under Build finns Pathfinding.
-Har du gått dåligt några dar?
-Det har jag. Både i Dolphin viewer och Linden Labs standardviewer.
Kom en uppdatering till viewern idag och den var som vanligt kass så jag laddade ner en helt ny viewer och då föll ögonen på Second Life viewer Beta som du hittar på downloadsidan strax nedanför den vanliga.
Måste testa! Laddade ner och startade fick genast meddelandet; "Sätter grafiska värden till standard på grund av ny teknik för grafiks visning".
Jaha hum hittar det inte mitt grafikkort? Men det var riktigt bra. Hela tekniken är tydligen omgjord. Mycket laddar enklare. Inventory tar dock en stund första gången för allt måste laddas om i ny version.
Första intrycket av den allmäna funktionen är att allt funkar mycket bättre.
Man går bättre, segelbåten styrs med bättre precision speciellt skotningen funkar bättre.
Inget hack eller ryck.
Jämn och fin gång hela vägen.
Pathfinding är väl lite i sin linda.
Här finns mycket roligt att göra för Loffe och alla andra bygglada.
Tanken med Pathfinding är att man ska kunna ha en hund eller robot eller vad du hittar på som följer dig utan att gå in i stolpar och annat. Såg en butler som jag skulle kunna tänka mig att ha :)
Mer om Pathfinding Tools finns att läsa här. Det ska bli spännande att se vad våra duktiga byggare kan hitta på.
Rebake region.
Om en sim inte funkar och laddas som den ska kommer det fram en knapp "rebake region" och klickar du på den så blir allt bra och fint igen utan gråa ytor. Den här knappen finns inte jämt utan dyker upp när den behövs och kan användas. Alla regioner är visst inte klara för rebake än.
Om nu ingen pillar för mycket så kan SL-viewer Beta bli väldigt bra. Har bara testat liten stund men det mesta verkar äntligen fungera som det var tänkt från början. 
Ännu mer spännande blir det när skaparna av Dolphin, Firestorm och alla de andra tredjepartsviewers får toppa Linden Labs produkt,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar